2014 m. balandžio 28 d., pirmadienis

7 grėsmės verslui: kaip išvengti įmonės žlugimo?

Dažnas sutiks, jog pradedant verslą labai retai galvojama apie jo žlugimo aplinkybes. Vis dėlto, toks modeliavimas yra būtinas, norint išvengti nesėkmės. Todėl šiame straipsnyje apžvelgsime septynias, dažniausiai pasitaikančias klaidas bei rasime patarimus, kaip jų išvengti.


Remiantis nesenais duomenimis, kuriuos pateikia užsienio statistikos specialistai (SBA, liet. smulkiojo verslo administracija), septynios iš dešimties naujai įkuriamų darbo vietų, verslų nežlunga bent jau du metus ir net 51 procentas išgyvena iki penktojo gimtadienio. Iš tikrųjų šie duomenys parodo, jog ankstesnė, plačiai paplitusi nuomonė, jog pusė visų verslų žlunga per pirmuosius gyvavimo metus, o net 95 procentai jų žlugs per penkerius metus, yra išties neteisinga.

Nepaisant didelio verslovių „išgyvenimo“ nuošimčio, vis dėlto, didelė dalis jų žlunga. Informacijos amžiuje galima rasti labai daug įvairiausių ekspertų nuomonių ir pasiūlymų, kaip elgtis, kad tavo verslas nežlugtų, o atvirkščiai, gebėtų konkurencingai plėstis ir siekti geresnių rezultatų verslo pasaulyje. Nepaisant to, egzistuoja tam tikri fundamentalūs aspektai, kurių nepaisymas dažniausiai ir nulemia verslo žlugimą. Tad apie juos trumpai, bet konkrečiai...

1. Priežastys, dėl kurių nusprendžiate kurti savo verslą, neatitinka realios situacijos.

Ką tai reiškia? Užduokite sau kontrolinius klausimus: ar aš manau, jog įkūręs verslą tapsiu labai turtingu? O gal manau, jog dirbdamas sau turėsiu daugiau laiko šeimai? Labai žavi mintis, jog atsiskaityti turėsiu tik sau? Jei tai pagrindinės priežastys, prasti popieriai..

Iš kitos pusės, jeigu įvardyti motyvai tau tikrai labai svarbūs, galbūt tau ir pasiseks... Jei:

* turi didžiulį užsidegimą ir norą dirbti sau, siekti vis geresnių rezultatų ir turi paruošęs išsamią studiją, kurioje detalizuojama, kokiu būdu tavo teikiama paslauga ar prekė užpildo rinką, nes joje matai aiškų tokių produktų pasiūlos stygių.

* tu esi sveikas, ryžtingai nusiteikęs ir puikiai įvertinęs savo fizinę bei protinę būklę. Dažnai savo galimybių pervertinimas nulemia nesugebėjimą konkuruoti, priimti sudėtingus ir pastovius iššūkius, kas ilgainiui tampa bankroto preliudija.

* nuolatos galvoji apie savo idėją, degi ja, tačiau esi ramus, pozityvus ir atidus. Esi pasiruošęs išbandymams.

* nesėkmės tavęs nestabdo ir nežlugdo. Tu mokaisi iš klaidų ir kitą kartą reaguoji nauju, patyrusiu žvilgsniu. Ir iš tikrųjų, SBA ekonomistai savo tyrimuose įžvelgia aiškią "klaidų kelio“ logiką, t.y. sėkmingi verslininkai nurodo, jog jų pasisekimas kyla iš praeityje padarytų klaidų.

* esi visiškai nepriklausomas, sugebi puikiai planuoti ir esi kūrybingas. Tai ypač svarbu, nes versle dažnas laiko stygius (spaudžia terminai), todėl reikia mokėti greitai ir kokybiškai rasti geriausią sprendimą.

* esi socialus žmogus ir gebi be didesnių sunkumų komunikuoti su pačia įvairiausia visuomenės grupe. Taip pat tau svarbūs žmogiškieji santykiai, moki parodyti, jog tau rūpi kitas, jog jus jungia vienas tikslas ir pan.

2. Prasta vadyba

Kitas svarbus dalykas - vadyba. Daugybė žlugusių verslininkų nurodo tai kaip vieną iš pačių didžiausių jų bėdų. Iš tiesų, nauji verslo subjektai stinga žinių apie finansų valdymą, pirkimo-pardavimo aktus, gamybą, paslaugų pirkimą, darbuotojų samdymą. Jeigu verslą įkūręs žmogus nemato, jog šie reikalai netinkamai juda, tokia kompanija dažnai žlunga. Dar daugiau, kiekvienas verslininkas turi įžvelgti ir numatyti, kur yra galimos apgaulės ir sukčiavimai jo atžvilgiu.

Verslo apleidimas, be abejo gali iššaukti bankrotą. Privaloma nuolatos sekti savo verslo rodiklius, studijuoti galimybes, ieškoti naujų alternatyvų, sekti rinką ir jos dalyvius, ypač tuos, kurie užsiima panašia veikla.

Sėkmingas verslininkas taip pat yra ir tikras lyderis. Jis geba sukurti gerą darbo klimatą, kuris skatina darbuotojus savo darbą atlikti kokybiškai, kūrybingai. Taip pat vadovas yra pagrindinis strategas, numatantis, kurią iš grandžių reikia perdaryti, kur reikia naujovių. Lyderis tai tas, kuris sugeba idėją paversti realybe.

3. Nepakankamas kapitalas

Labai svarbus dalykas pradedant verslą – turėti pakankamai apyvartinių lėšų. Esminė klaida- neįvertinti, kiek kainuos ir kiek reikės „įsukti“ verslui. Neretas atvejis, kai verslas žlunga net nepradėjęs realios veiklos, nes susiduriama su pinigų stygiumi. Čia kaltas nerealistinis modeliavimas ir nepagrįstas įplaukų prognozavimas.

Esmių esmė turėti aiškius, logiškus paskaičiavimus. Verta pridurti, jog reikia žinoti, ne tik kiek pinigų reikės verslo įkūrimui, bet ir jo palaikymui iki tol, kol grįždama grąža padengia išlaidas. Teigiamo biudžeto gali tekti palaukti net metus ar du.

4. Vieta, vieta ir dar kartą vieta

Tai strateginis veiksnys. Tinkamai parinkta vieta yra labai svarbu. Tam reikia išsikelti kelis kontrolinius klausimus:
* kur yra tavo potencialūs klientai

* eismo sąlygos, pasiekiamumas, stovėjimo aikštelės ir apšvietimo būklė

* tavo konkurentų lokacija

* tavo verslo biuro būklė, pastato būklė

*vietinės pradedančiųjų verslininkų paskatinimo programos specifinei vietai pasirinkti

* vietos istorija, aplinkos palankumas, teigiamas požiūris į verslininką kaimynystėje

5. Planavimo stoka

Kiekvienas, kuris bent kartą buvo atsakingas už didesnio renginio planavimą, žino, jog sėkmei pasiekti reikėjo atidumo, kruopštumo detalėms, strateginio mąstymo. Tokia pat taktika galioja ir versle.

Visi biznio atstovai žino, jog mažiausiai, ką  verslininkas turi turėt- tai verslo planas. Tai būsimo verslo stuburas, kuris turi būti taisyklingas. Daugybę problemų kyla dėl neišsamaus, neatitinkančio tikrovės verslo plano ir per daug optimistinių skaičiavimų. Geras verslo planas turi būti aiškus, konkretus, tikslus, remtis realios situacijos analize ir numatyti įvairias ateities aplinkybes.

Verslo planą gali sudaryti:

 * verslo idėja, vizija, misija ir priemonės, kurių pagalba tai bus pasiekta

* darbo jėgos paskaičiavimas

* numanomos problemos ir jų sprendimai

* finansai: ilgalaikio turto rodikliai, balansas, pajamų ir išlaidų prognozė

* konkurencingumo analizė

* vadyba, marketingas ir reklamos strategijos

* biudžetavimas ir kompanijos plėtros vizija

Galų gale, absoliuti dauguma investuotojų reikalauja verslo plano ir nuo jo solidumo, aiškumo ir pagrindimo priklauso, ar investuotojai investuos į jūsų kompaniją.

6. Neįvertinta įmonės plėtra

Dar viena pagrindinių verslo žlugimo aplinkybių- nemokėjimas atskirti, kada kompanijai sekasi ir ji gali plėstis, o kada pelno plėtrai pakanka, bet to daryti dar nereikia. Svarbiausia turėtų būti pastovaus augimo siekiamybė. Daug bankrotų įvyksta dėl pernelyg didelės ir per greitos plėtros.
Žinoma, esti ir kita medalio pusė. Dirbtinai stabdyti ir per daug taupyti plėtros sąskaita nereikia. Jeigu stebimas teigiamas balansas, yra stabilus pinigų įplaukos rodiklis, galima ir reikia dairytis, kokie paklausos funkciniai vienetai yra nebepakankami. Galbūt darbuotojų ar įrangos nebe pakanka išlaikyti augančią paklausą jūsų prekei ar paslaugai. Tačiau šioje vietoje vėlgi reikėtų įvertinti, ko tiksliai jums trūksta, jog jūsų verslas stabiliai ir optimaliai augtų.

7. Nėra internetinio kompanijos puslapio

Tai jau tampa elementaria tiesa- turi verslą, turėk jam ir internetinį puslapį. Šiandien tai labai svarbu, nes internetiniai puslapiai vis daugiau lankomi, norint išsiaiškinti, ką siūlo konkreti įmonė. Tai formuoja esminę pirminę nuomonę apie produktą, paslaugą ir pačią kompaniją, todėl puslapis turi būti profesionalus, patrauklaus dizaino.

Internetinė reklama šiandien pasiekia vis daugiau potencialių klientų, todėl neturėjimas virtualios erdvės savo verslui reklamuoti, plėstis yra tiesiog nedovanotina.

Atkreiptinas dėmesys, jog sėkmingo verslo raktas yra tu pats. Nuo tavęs priklauso, ar tau pasiseks. Verslininkas, apsiginklavęs uolumu, valia ir pozityviu mąstymu, kiekvieną klaidą priima kaip pamoką, kuri leidžia augti ir tobulėti. Dauguma milijonieriais tapusių verslininkų yra vidutinio intelekto, tačiau jų atvirumas naujovėms, žinioms ir nuolatiniam mokymuisi atveda prie teigiamų rezultatų.

7 komentarai:

  1. Lengviausias yra Všį steigimas, nes mažiausia atsakomybė tiek su apskaita, tiek su darbuotojais. Darai gerus darbus ir laimingas gyveni :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Labai geras straipsnis, ištikrųjų pridėčiau dar vieną punktą. Pati steigiau savo UAB gal pries 10 metų jau, tai per tą laiką teko patirti dauuug visko... Visas tas verslo steigimas man pačiai buvo kaip amerikietiški kalneliai, nes vieną dieną atrodo viskas einasi tarytum sviestu patepta, o kitą pasižiūri, kad padarei klaidą, dėl kurios reiks eikvoti dar daugiau laiko, energijos ir pinigų.... per visus tuos metus supratau, kad bandyti sutaupyti kiekvienam žingsnyje nevisada gera idėja... Kartais išleidžiant papildomom paslaugom galėsi sutaupytti daugiau laiko ir pinigų... Jeigu būčiau samdžius įmonę steigiant įmonę būčiau sutaupius daug laiko, pinigų ir nervų... Jeigu neišmanot buhalterinių ar kitų juridinių reikalų, tai rekomenduoju samdytis įmonę, kuri teikia tas paslaugas. Dabar mano buhalteriją tvarko įmonė, o aš sutaupau laiko ir galiu labiau atsiduoti verslui, juolab kad buhalterines paslaugos kaina nėra didelė.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Iš tikro labai geras straipsniukas, daug kas gali įtakoti įmonės žlugimą. Vertėtų nenuleisti rankų, o toliau bandyti gelbėti verslą, konsultuotis su stipresniais už tave. Skelbti įmonės bankrotą lengviausias kelias, tačiau žinau daug atvejų, kai bandymai optimizuoti įmonę būna sėkmingi.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Puikus turinys!
    Tokiu dalykus kaip UAB steigimas yra svarbu aptarti, lygiai taip pat kaip ir žlugimo rizigas. Ačiū, jog pasidalinote įžvalgomis!

    AtsakytiPanaikinti
  5. Norėčiau labai padėkoti „LAPO MICRO FINANCE“, kuri man suteikė paskolą sergančio vaiko gydymui. Labai džiaugiuosi, kad šiandien sutikau LAPO, jei reikia skubios paskolos, susisiekite su jais el. Paštu: lapofunding960@gmail.com
    „Whatsapp“ +447883183014

    AtsakytiPanaikinti